Programes d’ Innovació Oberta

Què són els programes d’innovació oberta?

Els programes d’innovació oberta de Districte Digital tenen l’objectiu de contribuir al desenvolupament de projectes d’innovació oberta en tres sectors d’especial importància en la Comunitat Valenciana com són la Salut, el Turisme i el Canvi Climàtic, impulsant l’atracció d’empreses i projectes de tot el món al Districte Digital, i oferint noves oportunitats a empreses del hub tecnològic i del conjunt de la Comunitat Valenciana per a participar en aquesta mena de reptes internacionals.

En cadascuna d’aquestes tres iniciatives es desenvoluparan desafiaments, tallers i un programa d’innovació per a atraure startups i projectes que puguen arribar als principals actors dels respectius sectors, i que faciliten la transferència eficaç de solucions digitals des de Districte Digital en els camps referits.

Distrito Turismo Innovación Abierta

Turisme

Desenvolupat per Globaldit & Barrabés.Biz

Més informació
Distrito e-Health Innovación Abierta

Salut

Desenvolupat per

Innsomnia

Més informació
Ditrito Digital Comunitat Valenciana - logo

Canvi Climàtic

Desenvolupat per

 AGBAR & Gellify

Més informació

Les verticals

TURISME

Aquesta crida té per objectiu la cerca de noves solucions tecnològiques que puguen ser implementades en el sector turístic per a millorar la seua operativitat i competitivitat, com Smart Destination Solutions, o iniciatives tecnològiques en l’àmbit dels serveis urbans relacionades amb el turisme, tant en el context de crisi per la pandèmia del coronavirus com en condicions de normalitat.

SALUT

En aquest camp, les solucions tecnològiques hauran d’abordar reptes per a la digitalització de la gestió sanitària, la millora de l’eficiència i gestió d’hospitals, l’ús de IA i Big Data per a explotació de dades de pacients, l’anomenada telemedicina en aspectes com la creació de plataformes de proveïdors d’emergència, la posada en marxa d’assistència virtual en llars, la microbiologia clínica avançada o la connexió de pacients i control assistencial a distància, i la medicina de precisió entre altres aspectes.

CANVI CLIMÀTIC

Aquest challenge pretén buscar solucions tecnològiques en relació amb el canvi climàtic, els incendis forestals, la contaminació, la sostenibilitat de la mar i els rius quant a la seua contaminació (tant per plàstics com pels abocaments industrials, l’agricultura o el calfament de les seues aigües), així com per a la conscienciació ciutadana.

L’aplicació d’aquestes noves eines tecnològiques ajudarà a predir i previndre a temps real desastres naturals, i millorar la gestió de les catàstrofes, en aspectes com les comunicacions, la logística i el salvament, entre altres.