• El challenge internacional de Turisme ha entrat ja en l’última fase, amb instal·lació de sis empreses en les oficines de l’hub tecnològic per al desenvolupament de les proves pilot

Alacant, 26 de juliol de 2022.- El repte d’innovació oberta Districte Turisme, impulsat per la Generalitat Valenciana a través de la Conselleria d’Innovació i Districte Digital, ha entrat ja en la seua fase final amb la instal·lació en les oficines de l’hub tecnològic de sis de les primeres startups que han resultat finalistes.

A partir d’ara, aquestes signatures procediran a acabar in situ el desenvolupament dels seus projectes d’innovació i realitzaran les proves pilot dissenyades expressament per a ser implementades en el sector turístic de la Comunitat Valenciana i d’altres mercats nacionals i internacionals.

Districte Digital va llançar l’any passat tres programes d’innovació oberta, centrats en Turisme, Salut i prevenció del Canvi climàtic, com una estratègia per a atraure talent i projectes dins i fora de les nostres fronteres.

Aquesta aposta ha fomentat a més l’intercanvi de coneixement tecnològic entre les empreses i la resta d’actors involucrats en el projecte, i ha donat visibilitat internacional a l’ecosistema valencià dins dels seus respectius sectors.

En el cas concret del programa de Districte Turisme, desenvolupat per la UTE Globaldit-barrabes.biz, s’ha buscat potenciar tots els actors del sector turístic gràcies a les dades, fomentant un turisme més sostenible per a reduir l’impacte en les destinacions turístiques i ajudant a digitalitzar i optimitzar la cadena de valor de les agències de viatges.

Les primeres fases del programa van comprendre la definició de quatre reptes específics –Mastercard, Pangea, Nateevo i ForwardKeys–dissenyats en col·laboració amb les respectives quatre grans corporates i la preselecció d’un total de 506 empreses de tot el món especialitzades en el sector, entre les quals es van inscriure 87 al programa.

 

Perfil de les empreses inscrites

En concret, el 38% de totes les candidatures contactades eren estrangeres, el 87% d’elles procedents de l’entorn de la Unió Europea. Quant a la divisió per sectors, el 45% de les candidatures inscrites corresponien a empreses especialitzades en el turisme, entre elles un 14% centrades en el sector de viatges i un 11% en smart cities.

Entre les empreses i startups candidates, es va procedir a seleccionar aquelles que pogueren donar la millor resposta als reptes plantejats, fins a arribar a la definició dels projectes finalistes que en els pròxims mesos han d’executar els projectes pilot per a testar les solucions i valorar el seu impacte.

Les 6 primeres startups que s’instal·len en Districte Digital, per a començar a desenvolupar els seus projectes són:

  • Eventcase: Empresa tecnològica per a impulsar esdeveniments en el sector turístic
  • Vanyou: Plataforma de lloguer de caravanes camper
  • Inteligencia turística: Empreses de consultoria turística i certificació DTI
  • Optimizadata: Empresa especialitzada en solucions tecnològiques per al màrqueting turístic i la gestió de dades
  • Silverblock: Empresa de NFT i Blockchain en el sector cultural i d’esdeveniments
  • Touristinnovacion360, S.L: Empresa especialitzada en realitat virtual i augmentada per al sector turístic

Està previst que després del període estival s’instal·len en Districte Digital altres startups de procedència internacional que també han format part del repte de Turisme, i que desenvoluparan els seus projectes en l’hub tecnològic.