Districte Digital visita el Parc Tecnològic d’Andalusia (PTA), el Pol de Continguts Digitals, la Fàbrica del Videojoc i el campus de programació 42 Màlaga

Alacant, divendres 25 de febrer de 2022.- Districte Digital Comunitat Valenciana, ha desplaçat aquesta setmana una delegació, encapçalada per la seua CEO Antonio Rodes, a Màlaga per a conèixer de primera mà els projectes tecnològics d’aquesta ciutat que són tot un referent en el sector i constitueixen un model d’èxit a seguir en la planificació de les estratègies de dinamització i enfortiment de Districte Digital.

En la visita han participat també el coordinador de Districte Digital, Ezequiel Sánchez, i el responsable d’Operacions, Diversificació i Desenvolupament de Noves Activitats Santiago Ambit, els qui al costat d’Antonio Rodes han realitzat un recorregut per les instal·lacions del Màlaga TechPark, el Parc Tecnològic d’Andalusia (PTA), i han mantingut una reunió amb el seu director general, Felipe Romera.

Igual que Districte Digital, el PTA va ser una aposta pionera per a fomentar la innovació i la investigació, promoguda inicialment des de l’Administració –la Junta d’Andalusia i l’Ajuntament de Màlaga—. Des de la seua inauguració en 1992, es van anar incorporant les universitats i una iniciativa privada que han fet d’aquest projecte un pol tecnològic internacional de primer ordre.

L’equip de Districte Digital va aprofitar el seu pas per la capital de la Costa del Sol per a visitar altres espais destacats com són el Pol de Continguts Digitals, –l’ecosistema de la indústria dels mitjans digitals i entreteniment— la Fàbrica del Videojoc, i el campus de programació 42 Màlaga, de Telefónica, així com per a mantenir una reunió amb diversos emprenedors de reconeguda trajectòria establits a Màlaga.

El director general de Districte Digital, Antonio Rodes, ha valorat molt positivament aquesta experiència en la qual han pogut veure “com evoluciona un ecosistema digital madur i llargament consolidat”, i intercanviar impressions sobre les seues claus d’èxit, especialment en matèria d’atracció i retenció de talent, i impuls de sinergies de col·laboració per a la generació de noves oportunitats de negoci dins del sector.

“Hem pogut comprovar l’efectivitat de fórmules per les quals des de la Generalitat Valenciana, a través de la Conselleria d’Innovació i Districte Digital, també estem apostant, com l’atracció i retenció de talent, amb iniciatives tan ambicioses com el Districte Talent”, indica Rodes.