• A través d’una col·laboració amb el Club d’Affaires de la Cambra Franc-Espanyola, que permetrà posar els projectes generats en Districte Digital a la disposició de les grans companyies franceses amb seu a Espanya

 

Alacant, dimarts 2 de març de 2021.- Districte Digital Comunitat Valenciana i el Club d’Affaires de la Cambra Franc-Espanyola de Comerç i Indústria (CCI France-Espagne) han signat un acord de col·laboració per a avançar en el desenvolupament de sinergies de treball i de projectes conjunts en els àmbits de la indústria 4.0, els recursos humans, la banca i assegurances, el medi ambient, qualitat de vida (Turisme, Salut i Gastronomia) i Retail.

La Cambra Franc-Espanyola és el cercle empresarial franc-espanyol més influyente del país, amb més de 500 companyies  franceses i espanyoles de referència integrades en la seua organització, algunes d’elles ja establides en l’ecosistema digital de Districte Digital.

La col·laboració entre totes dues entitats es va iniciar a principis de 2020, arran d’una primera reunió mantinguda per Antonio Rodes, director general de SPTCV i Bertrand Barthelemy, director de la Càmera Franc Espanyola, en la qual es va començar a traçar el marc de col·laboració amb Districte Digital.

Des d’aqueix moment la col·laboració ha sigut constant, centrada principalment a unir sinergies i contactes que pogueren afavorir el desenvolupament de les empreses integrants de totes dues entitats. Mostra d’això va ser el webinar organitzat de manera conjunta el mes de juny de 2020, Desafiaments i estratègies del sector turístic, que va posar en contacte grans empreses franceses del sector turístic, que requerien solucions urgents sorgides a causa del Covid, i empreses i startups de Districte Digital que podien oferir la innovació necessària. Una experiència que va resultar altament positiva, i que va impulsar encara més la línia de col·laboració oberta.

Districte Digital i el Club d’Affaires de la Cambra treballaran de la mà en l’organització d’activitats per a la transformació digital, la promoció internacional i la generació de projectes, unint diferents actors amb la finalitat de compartir visions i experiències a través de diversos enfocaments: empresarial, acadèmic, associatiu i institucional.

OBSERVATORI TECNOLÒGIC

Districte Digital s’ha posat a la disposició de la Cambra Franc Espanyola per a exercir una funció d’Observatori tecnològic per a les companyies que formen part del Club d’Affaires, posant a la seua disposició a més de les solucions tecnològiques que es desenvolupen en l’hub digital la seua capacitat de scouting internacional, a través de les seues relacions de cooperació amb altres hubs i els plans d’innovació oberta que es duguen a terme. Per a això, Districte Digital té previst integrar-se activament en les diferents comissions temàtiques de l’òrgan cameral.

“Volem ser part activa, escoltarem i a posar-nos a la disposició de les companyies, a més d’aportar el nostre coneixement i el nostre Know-how amb les solucions tecnològiques existents”, explica sobre aquest tema el director general de Societat Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana (SPTCV) i CEO de Districte Digital, Antonio Rodes.

En aquest sentit, cal remarcar la confluència de les línies estratègiques que mantenen totes dues entitats en verticals com el Turisme, la Salut i Canvi Climàtic, que precisament són objecte de Comissions de la Chambre i dels challenges internacionals d’Innovació Oberta que Districte Digital ha llançat enguany.

“Les companyies franceses podran optar a plantejar els seus reptes tecnològics en les nostres convocatòries i es podran implicar en les millors condicions possibles, tant en la demanda com en l’oferta de solucions per a ells”, apunta Rodes.

Per a la Cambra aquest acord reflecteix la seua “clara voluntat de reforçar els vincles amb institucions com a Districte Digital que contribueixen a l’acceleració de les scales ups en la nova economia, ajudant a les empreses de la nostra comunitat de negocis a l’hora d’identificar els interlocutors més indicats per a evolucionar en els seus negocis”, segons assenyala Sara Bieger, presidenta de la Cambra Franc-Espanyola.

Aquesta iniciativa facilitarà a les startups de l’ecosistema una oportunitat immillorable per a internacionalitzar-se i accedir a grans companyies, a més d’amplificar el poder d’atracció de l’hub valencià.

L’acord establit entre totes dues parts contempla els següents objectius:

  • Constituir un fòrum d’intercanvi i contactes amb els seus participants o proposar activitats que s’obriran a un públic més ampli i permetran l’intercanvi entre empreses del Districte Digital i grans empreses.
  • Enfortir i potenciar l’atracció de noves empreses que enriquisquen l’ecosistema de la Comunitat Valenciana.
  • Impulsar la relació bilateral entre Espanya i França a través esdeveniments i activitats que ajuden l’ecosistema de la Comunitat Valenciana a incrementar les oportunitats de negoci.
  • Ajudar a les empreses de l’ecosistema de la nostra regió a desenvolupar el seu negoci a França o a Espanya, oferint un servei d’assessoria personalitzat.
  • Compartir l’experiència i el potencial del Districte Digital en els àmbits de Recursos Humans, RSC, Banca i Assegurances, Indústria 4.0, medi ambient i Retail, la qual cosa permetrà identificar nous reptes i projectes que puguen ser implementats en el Districte Digital.
  • Crear accions i activitats en el Districte acostant a les empreses a personalitats referents en el món econòmic, polític i social i generant espais de debat.