Districte Digital Comunitat Valenciana compta amb quasi 250 empreses vinculades, entre les 80 companyies instal·lades al hub d’innovació, les 100 empreses partners i les 65 institucions i entitats col·laboradores que ja s’han sumat a l’ecosistema tecnològic.
La diversitat de sectors, procedència i especialització de les companyies ha situat a Districte Digital en el punt de mira d’entitats internacionals i multinacionals.
Sectors principales de Districte Digital
Entre les empreses pertanyents al hub, el 54% exercixen una activitat relacionada amb el software i les multiplataformas, el Big Data, Smart Data o Business Intelligence i la indústria tecnològica aplicada a les finances, el mercat immobiliari, l’educació i el turisme.
Li seguixen en número les empreses dedicades a les infraestructures relacionades amb la connectivitat, que sumen un 10,7%, i el màrqueting digital, amb un percentatge semblant. Comerç online, Intel·ligència Artificial, smart cities o l’univers del gaming i els eSports complementen els perfils empresarials que formen part de l’hub.
Estos sectors són, altres, els que major creixement han experimentat des del començament de la pandèmia.
Empreses internacionals de Districte Digital
Quatre de cada deu empreses instal·lades en Districte Digital Comunitat Valenciana són estrangeres. Finlàndia és el principal país de procedència, amb el 29% de les empreses que han decidit establir la seua seu en Districte. La resta procedixen dels Estats Units, Regne Unit, Rússia, França, Alemanya i Mèxic.
L’hub tecnològic continúa refermant el seu posicionament en el nord d’Europa, alhora que ha vist duplicada l’atenció des dels dos grans hubs: Madrid i Barcelona. Les empreses tecnlògiques que busquen la descentralizació de les seues seus i un entorn amb una major qualitat de vida, fixen aún més en aquests temps el seu atenció a la Comunitat Valenciana.
Projectes de futur
Les empreses tecnològiques han pogut recuperar-se més ràpidamente dels primers efectes adversos del coronavirus. Segons explica el director general de la Societat Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana, Antonio Rodes, l’avantatge competitiu d’este tipus d’empreses és indubtable en escenaris d’incertesa com l’actual. De fet moltes d’estes companyies utilitzen habitualment ferramentes tecnològiques que permeten el teletreball i reunions telemàtiques que altres empreses han hagut d’incorporar forçades pel confinament.
Entre els projectes futurs de Districte Digital destaquen els que s’estan desenrotllant per al pla de recuperació europea que permetran que Districte Digital isca del seu àmbit territorial. L’objectiu és donar suport al conjunt del teixit empresarial valencià i a alguns sectors com la salut, el canvi climàtic o el turisme que estan necessitats d’innovació.