El Webinar ‘Desafíos y estrategias del sector turístico’, organizat conjuntament per Districte Digital Comunitat Valenciana y la Cámara Franco-Española (CCI Franco Espagne) ha complit amb èxit el seu objectiu d’afavorir la transferència de coneixement entre destacades companyies del sector turístic i empreses tecnològiques vinculades a l’hub d’innovació i altres startups de l’ecosistema digital.

La primera de les jornades, celebrada el dia 10 de juny, ha estat presidida per la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, i ha reunit en una taula redona virtual a representants de companyies franceses del sector turístic de primer orde, sòcies de la Cambra Franco-Española: Álvaro Carrillo, director gerente del Instituto Tecnológico Hotelero- ITH; Fernando Álvarez, director de Vendes Corporatiu d’Air France, KLM y DELTA; José María González, director general de la Unidad de Negocio de Coches de EUROPCAR; y un representant del primer operador mundial en el sector de Viatges y Turisme, grupo ACCOR. El debat ha sigut moderat per Sara Bieger, vicepresidenta de la Cámara Franco-Española.

Estes grans empreses del sector han explicat les seues estratègies per a adaptar-se amb plenes garanties al nou escenari post-COVID, i que principalment han estat dirigides a la gestió de les tasques de desinfecció, al control de l’aforament i la reserva dels espais i servicis. Totes elles van coincidir a ressaltar el paper fonamental que juga la Tecnologia en este escenari, especialment les solucions basades en Intel·ligència Artificial, plataformes IoT i tecnologia blockchain. Les necessitats principals del sector són el control intel·ligent dels accessos, el conteo de persones en aforaments, el mesurament de les distàncies de seguretat, ús de màscares, el tracking, la desinfecció d’espais, així com la gestió automatitzada d’elements desinfectants, entre altres.

ACÍ POTS VEURE EL VÍDEO DE LA SESSIÓ ‘DESAFÍOS Y ESTRATEGIAS DEL SECTOR TURÍSTICO’

SOLUCIONS DE INNOVACIÓ PER AL TURISME

En la segona sessió del webinar, celebrada l’11 de juny, hem pogut assistir als pitches de huit startups i empreses tecnològiques vinculades a Districte Digital. Estes companyies han mostrat les solucions tecnològiques per al Turisme que estan desenrotllant en matèria de prevenció, control, gestió i de servici, per a dotar a les empreses turístiques de ferramentes en l’actual context post-COVID.

Les empreses de l’entorn de Districte Digital que han pres part han sigut:

  • Haltian (Pasi Lipälä – CEO): l’empresa desenrotlla distintes solucions d’Intel·ligència Artificial en matèria de desinfecció d’espais, com els Smarts Bathrooms, entre altres projectes de IoT que permeten el control de la higiene de les zones amb major trànsit de persones, permetent a més un estalvi de costos i transmetent seguretat al client.
  • Oura (Harri Lahtela- Sales director: esenrotlla solucions de telemedicina i assistència virtual a pacients amb el primer anell del món que mostra com respon el cos a l’estil de vida analitzant variables com el son, nivells d’activitat i respostes fisiológicas.
  • Cuatroochenta (Santiago Gimen – socio director): companyia tecnològica especialitzada a desenrotllar i implantar solucions digitals cloud, ha presentat els avanços en matèria de gestió de i traçabilitat de tasques de desinfecció de flota i control d’aforaments.
  • Play&Go (Jordi Díaz- CEO):empresa de tecnologia de la Informació especialitzada en la gamificación, geolocalización i Realitat Augmentada, ha exposat nous desenrotllaments de la seua plataforma per a millorar l’experiència del visitant, especialment per a grans esdeveniments i destinacions turístiques, en el context postpandemia.
  • Witrac (Javier Ferrer- CEO): firma especialitzada en projectes web i anàlisi de dades, ha exposat de quina manera les tecnologies del futur permetran solucions de localització i monitorització (IoT) modular i sense fil d’actius crítics a temps real.
  • Memob (Abel Castro – Executive vice President R&D in Digitalization):empresa especialitzada en productes basats en la ubicació, ha abordat l’ús d’IA i Big Data per a la captació de nous clients en el sector turístic amb estratègies omnicanals dirigides al Customer Journey que inclouen la investigació geolocalizada.
  • Minsait (Paloma Nieto – Senior Minsait Travel): multinacional espanyola especialitzada en servicis de consultora Indra, ha presentat els aspectes més innovadores de la seua estratègia promocional.
  • Atos (Sergio Arias – director de IoT y SmartCities de Atos en Iberia):ha presentat Atos SafePlace, un conjunt de solucions per a espais segurs amb control d’accessos, aforaments i conteo de persones, mesurament de distàncies i vídeo intel·ligent, desinfecció, gestió automatitzada de desinfectants i solucions d’IA com a robots o chatbots.

Esta segunda jornada ha arrancado con la intervención del director general de la Sociedad Proyectos Temáticos de la Comunidad Valenciana, Antonio Rodes, quien ha mostrado su satisfacción por la oportunidad de colaborar con la Cámara Franco-Española y ha destacado el carácter emprendedor tanto de la Comunidad Valenciana, como de Alicante y del proyecto de Distrito Digital.

ACÍ POTS VEURE EL VÍDEO DE LA SESSIÓ ‘SOLUCIONES TECNOLÓGICAS PARA EL SECTOR TURISMO’