El Turisme mira cap a la tecnologia per a iniciar la recuperació del sector en l’etapa post Covid-19. Els destinacions turístiques avancen cap a la digitalització de servicis i processos, la qual cosa permet aconseguir una garantia extra de seguretat, qualitat i confiança. Conscients de les moltes possibilitats que la innovació oferix al Turisme, Districte Digital Comunitat Valenciana e Invat.tur han reunit en un webinar a algunes de les empreses innovadores que ja estan treballant per a este sector. Estes són les solucions tecnològiques per al Turisme que desenrotllen estes firmes des de Districte Digital Comunitat Valenciana.
Reconeixement facial i detecció de temperatura
Grupo Tecon, empresa instal·lada en Districte Digital i que compte 38 anys d’experiència en el sector TIC, ha desenrotllat diverses solucions innovadores per a reconeixement facial i control de la temperatura dels visitants en els establiments turístics. Es tracta d’unes terminals que es poden instal·lar en l’entrada d’un recinte o en altres llocs, i mesuren la temperatura corporal en tan sols 0,2 segons, amb un marge d’error de 0,5 graus. També són capaços de detectar si la persona porta mascareta de protecció.
Una altra solució tecnològica d’utilitat per al sector Turisme són les cambres híbrides tèrmiques, que utilitzen Intel·ligència Artificial per a reconéixer la figura humana i detectar fonts de calor externes a tres metres de distància, amb un error de 0,3 graus. Esta tecnologia té una versió més desenrotllada que està especialment indicada per a zones d’alt trànsit de persones, com són els aeroports, estacions de tren i metre, estadis, etc.
Altres opcions de programari permeten també el monitoreo de multituds en zones com a platges, o el conteo de persones en hotels o restaurants. Esta tecnologia ja ha sigut provada en un hotel, on l’hoste pot veure, en un semàfor a l’entrada del restaurant, el nombre de persones que hi ha dins i quantes més poden accedir. També pot consultar la mateixa informació en una App i inclús en un canal de la televisió del seu allotjament.
Digitalizació de procediments
La tecnologia també oferix solucions interessants per a la digitalització dels procediments en hotels, restaurants o supermercats. En este camp treballa la firma Iristrace, partner de Districte Digital, que oferix una aplicació per a la definició de protocols i el seu implementació. Es poden digitalitzar, per exemple, els protocols de neteja, la formació dels empleats i les accions correctives en la pràctica dels dits procediments. Tot a través d’una App d’escriptori que permet tindre la informació en temps real de l’establiment -i de tots els d’una mateixa cadena hotelera-, i analitzar resultats per a prendre millors decisions.
Com a exemple de l’aplicació d’esta tecnologia, comptem amb el cas d’èxit d’un hotel medicalitzat a Tenerife durant la crisi del coronavirus, en el que es van establir procediments per a la gestió dels pacients. Esta solució innovadora permetia al pacient prendre’s la temperatura dos vegades al dia i incorporar les dades al sistema, evitant la visita mèdica. També es va aplicar en la gestió de llits i respiratoris i per a fer trasllats d’una forma senzilla.
Comandes digitalitzades en els restaurants
L’hostaleria compta amb un gran potencial de digitalització. Les innovacions en el programari i maquinari aplicat a la gestió dels restaurants estan revolucionant el sector. Dual Enllaç, empresa instal·lada en Districte Digital, ha desenrotllat una App que permet unir les comandes online al TPV. Entre altres coses, esta solució digitalitza la comunicació bidireccional entre el cambrer i la cuina, augmentant la seguretat en el dia a dia del restaurant.
L’app inclou cartes digitals, un controlador de flota per a aquells establiments que envien menjar a domicili, i la possibilitat de fer reserves online per a garantir que l’establiment no supere l’aforament establit. Dual Enllaç porta ja molts anys treballant braç a braç amb el sector hostaler i adaptant les seues solucions tecnològiques a les necessitats dels restaurants, que se centren en esta etapa post-covid-19, especialment, en la seguretat i higiene.
Altres solucions innovadores
En el webinar ‘Soluciones tecnológicas para destinos turísticos’ també van participar altres dos empreses internacionals, Haltian i Proximi.io, que han desenrotllat tecnologia enfocada a la neteja intel·ligent i digitalitzada dels banys i el control de l’experiència del client en espais de grans dimensions, com a parcs temàtics.
Haltian, companyia finlandesa, va presentar un sistema de neteges intel·ligents, controlats per sensors, amb els que no és necessària la intervenció humana per a la seua neteja. Tot queda connectat a una aplicació en què el gerent de l’establiment pot tindre el control de tots els sanitaris del local.
Per la seua banda, Proximi.io ha desenrotllat una aplicació que ja està en el mercat, dirigida al control de persones en parcs temàtics, hotels o restaurants. Esta solució millora l’experiència de client i la comprensió d’informació sobre el recinte. L’App permet planificar la visita amb antelació, evitar cues i pagar de forma digital, garantint més seguretat en el recinte. A més, la tecnologia oferix a l’empresa de l’establiment conéixer millor el negoci, ja que permet controlar el nombre de visitants en temps real, i comptar amb mapes de calor de les zones més visitades.
Ajudes per a les empreses turístiques
En el webinar sobre solucions tecnològiques per al turisme també repassem les principals línies d’ajudes disponibles per a les empreses turístiques. De la mà de Rosa Gómez d’Amaltea Proyectos i José Manuel Belda, d’Evalue, -ambdós consultores partners de Districte Digital-, vam conéixer les principals línies d’ajudes a les empreses turístiques:
- Digitaliza CV
- Digitaliza Teletrabajo
- Ayudas a empresas turísticas de la conselleria de Turismo
- Líneas CDTI
No vas poder veure el webinar en directe o vols tornar a fer-ho? Fes clic en este enllaç.