Antonio Rodes, director general de SPTCV, (Societat projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana), José Parrilla, CEO de GGTech i Santos Montiel, director general de GGTech han presentat aquest dijous 9 de gener en la seu de GGTech en Distrito Digital l’activitat realitzada i els nous projectes que es posaran en marxa durant 2020, el creixement previst per a enguany per l’empresa, i el Hub a l’entorn del gaming i eSports, posat en marxa recentment per GGTech conjuntament amb Distrito Digital.
Antonio Rodes ha assenyalat durant la seua intervenció, “el cas d’èxit que per a Distrito Digital ha suposat l’activitat i expansió de GGTech, que d’una iniciativa inicial embrionària, s’ha convertit en un projecte que ha transcendit ja les fronteres nacionals”.
Rodes ha indicat també que, “el sector del gaming i els eSports en aquests moments, s’ha convertit en un factor aglutinant que ajudarà a produir un ecosistema digital a la Comunitat Valenciana”.
José Parrilla, CEO de GGTech ha assegurat que, “el creixement de la nostra companyia està directament lligat als nostres partners, que han apostat per nosaltres des dels nostres inicis, com Amazon que s’ha incorporat recentment a la companyia, Intel, Omen, Mapfre o IECISA. Aquests suports ens han permés portar la nostra competició, Amazon University Esports fóra de les nostres fronteres, en concret a Itàlia i Regne Unit, la qual cosa suposarà, la participació de més de 300 universitats de tota Europa a final d’any”.
Per la seua part Santos Montiel, director General de GGTech ha afirmat que, el seu “objectiu és convertir els gaming i els eSports en una eina per a fomentar i donar suport a la visualització de possibles entorns d’activitat, tant en l’estudi com en el desenvolupament professional, creant una estructura de referència en l’entorn educatiu, no sols en els esports, sinó en la innovació i la investigació aplicada”.
Actualment GGTech gestiona la participació de més de 2.000 equips a Espanya, entre les dues lligues que gestiona, Amazon University Esports i IESports, lliga que enfronta a equips de centres educatius d’ensenyament secundari i de Formació Professional, i que en aquesta edició comptarà amb la participació de més de 500 centres educatius de tota Espanya.
Hub en l’entorn gaming
Un altre dels temes que s’han tractat durant la roda de premsa ha sigut l’anunci de la creació d’un Hub d’empreses en l’entorn gaming-eSports, que servirà perquè des de GGTech s’identifique i es done suport a totes aquelles iniciatives, tant de professionals independents com petites empreses que tinguen projectes innovadors, però que no disposen dels recursos específics en aquest entorn per a dur-los a terme.
Amazon University Esports és la competició nacional de videojocs entre equips universitaris en la qual els millors jugadors de cada universitat s’enfronten –per equips– pel títol Nacional en diferents països. Aquesta competició va ser creada en 2015 amb uns objectius bàsics i fonamentals que persegueixen conjuminar els eSports i la convivència entre alumnes universitaris fomentant la generació d’una comunitat universitària que enfortisca els valors de la competició, amb la passió pels eSports, a més de promoure i transmetre valors com la responsabilitat, la integració social, la companyonia, el treball en equip o la cerca de nous reptes en un ambient de diversió i aprenentatge.