Districte Digital Comunitat Valenciana segueix avant a tota marxa amb l’objectiu d’ampliar fronteres a tots els nivells empresarials i implicar a tots els agents relacionats amb el món de l’empresa i la tecnologia. Per això, el director general de Societat Projectes Temàtics, Antonio Rodes, va reunir en una cita informal a representants d’algunes de les associacions empresarials de la província. En la trobada, es van debatre idees sobre l’estratègia plantejada per al Districte Digital de la Comunitat Valenciana amb l’objectiu de contribuir a la formació d’un projecte sòlid de futur.
Eva Díaz i Almudena Gonzalo de JOVEMPA, Marcela Fernández i Maribel Martínez de AEPA, Joaquín Garrit de Cedelco, Rafael Ballester de Ineca i Diego Tomás de Coworking Ambassadors, van aportar els seus punts de vista i es van mostrar molt il·lusionats davant l’evolució i planificació d’aquest projecte, que actualment acull ja a 75 Empreses i 400 llocs de treball.
Entre els temes debatuts en la taula, els assistents van coincidir en la necessitat d’hibridació, tant entre empreses i administracions com entre els diferents sectors productius i de serveis de la província. Tal com indicava Antonio Rodes, “està concebut clarament com un projecte escalable a tota la Comunitat Valenciana i l’objectiu és que Districte Digital es convertisca en una “marca paraigües” que englobe, no solament a les empreses tecnològiques que ho conformen i els espais que ocupen, si no a la resta d’empreses de serveis que puguen ajudar a conformar un ecosistema que ens diferencie”. Dins d’aquesta línia, tots els presents van coincidir que per a això és necessari transmetre la imatge d’un espai territorial amb un caràcter propi, trobar aqueix punt diferencial i únic que un hub tecnològic ha de tindre; amb la implicació de tots els agents involucrats, inclosa la ciutadania en general.
En aquesta sessió de treball, que s’uneix a les que el Districte Digital ha mantingut amb les associacions empresarials i administracions implicades des de la seua creació, Antonio Rodes va transmetre als assistents les diferents accions que s’han realitzat, entre elles els acords amb empreses i universitats europees, nuclis de professionals tecnològics fora de les nostres fronteres en honor de propiciar l’atracció de talent, presència en esdeveniments sectorials orientats a mercat i acords amb empreses tractores. Paràmetres que mostren l’activitat que aquesta iniciativa ha dut a terme en aquest primer any de vida per a convertir-se en una ferma aposta perquè la Comunitat Valenciana siga un punt de referència en relació al nou model econòmic.